مجله کودک

ایمنی کودک در کالسکه؛ نکاتی برای والدین

ایمنی کالسکه مهم ترین موردی است که باید به آن توجه شود، زیرا کودکانی که از این وسیله استفاده می کنند بسیار آسیب پذیر هستند. از این رو، ضروریست در هنگام خرید کالسکه ، ایمنی آن در اولویت قرار گیرد. در این گزارش، ابتدا به مرور چند نکته مهم در این زمینه می پردازیم. قبل از بررسی موارد مربوط به ایمنی، باید با ۹ ویژگی مهم در خرید کالسکه آشنا شوید. بعد از ایمنی، مهم ترین این موارد شامل قابلیت تنظیم ارتفاع، مانور پذیری، ارگونومی بودن و داشتن سایه بان است.

با رعایت چه نکاتی، از ایمنی کودکمان در کالسکه اطمینان حاصل کنیم؟

۱- نزدیک کالسکه بمانید: هیچ وقت کودک خود را در کالسکه رها نکرده و از او دور نشوید.

۲- مراقب اسباب بازی های کودک خود باشید: اگر اسباب بازی های کودک را از بالا آویزان می کنید تا او را سرگرم کنید، از محکم بستن آن به کالسکه اطمینان حاصل کنید تا خطر افتادن اسباب بازی بر سر و بدن کودک وجود نداشته باشد.

۳- کمربند را ببندید: اولین کار پس از گذاشتن کودک در کالسکه، بستن کمربند ایمنی کودک است تا از افتادن کودک از کالسکه جلوگیری کنید.

2

۴- از ترمز استفاده کنید: قبل از استفاده از کالسکه، از عملکرد مناسب ترمزها اطمینان حاصل کنید. همچنین هر موقع که نیاز به نگه داشتن کاسکه داشتید حتماً از ترمز برای این کار استفاده کنید.

۵- وسایل جانبی را در جای مناسب قرار دهید: به طور مثال، اگر می خواهید کیفی را به دسته کالسکه آویزان کنید مطمئن شوید که کیف آویزان شده آنقدر سنگین نیست که باعث واژگون شدن کالسکه شود، در غیر این صورت حتماً آن را در محفظه حمل وسایل قرار دهید.

۶- ازکودک در زمان باز و بسته کردن کالسکه مراقب باشید: هنگامی که کالسکه را باز یا بسته می کنید، کودک خود را به اندازه کافی از کالسکه دور نگه دارید تا ضربه ای به او وارد نشود یا انگشتانش بین لولاهای کالسکه گیر نکند. همچنین بعد از باز کردن کالسکه، از قفل شدن اجزای آن اطمینان حاصل نمایید.

۷- کالسکه را به دور از نور مستقیم آفتاب نگه دارید: ممکن است در اثر نگه داشتن کالسکه در زیر نور آفتاب به مدت طولانی، کالسکه داغ شود و باعث سوختن و اذیت شدن نوزاد شما شود. پس قبل از قرار دادن نوزاد در کالسکه از داغ نبودن اجزای کالسکه اطمینان حاصل نمایید. بعلاوه به وجود سایبان دقت کنید تا خطر آفتاب سوختگی کودک کاهش یابد.

3

نکات مهم در هنگام خرید کالسکه؟

۱- محل زندگی: اگر محل زندگی شما در شهری بزرگ یا حتی در مجاورت شهرهای بزرگ واقع شده، کالسکه ای برای شما مناسب خواهد بود که استحکام کافی برای حرکت در پیاده رو داشته باشد. بعلاوه باید در صورت نیاز، به سادگی قابلیت مانور و جابجایی داشته باشد. در نهایت، به دلیل نیاز به استفاده از مترو و اتوبوس یا جابجایی آن با خودرو شخصی، این وسیله باید براحتی قابل جمع کردن باشد.

۲- خانواده: اگر در خانواده دو کودک دارید که نیاز به کالسکه دارند، باید از کالسکه ای استفاده کنید که دو نفره باشد یا طراحی آن به گونه ای باشد که امکان وصل کردن صندلی دیگری به آن وجود داشته باشد. در این صورت، باید به حداکثر وزنی که کالسکه می تواند تحمل کند دقت کنید. البته فراموش نکنید هرچقدر قابیلت تحمل وزن کالسکه بیشتر باشد، قیمت کالسکه نیز بالاتر خواهد بود.

۳- شیوه زندگی: اگر برنامه پیاده روی های طولانی دارید، داشتن چتر برای کالسکه در زمان بارندگی یا آفتاب شدید اهمیت ویژه ای دارد. اگر برنامه دوندگی روزانه داشته و قصد دارید فرزند خود را به همراه خود ببرید، باید از کالسکه دوچرخه ای استفاده کنید.

4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.