مجله کودک

اهمیت سن کودک در انتخاب کالسکه (نکاتی برای پدران و مادران)

کالسکه به عنوان یکی از وسایل نسبتا گران سیسمونی نوزاد محسوب می شود، پس باید در خرید کالسکه دقت کنیم. همچنین باید به این مطلب که نوزاد تازه به دنیا آمده، خیلی سریع از نظر قد و وزن رشد می کند دقت کرده و این مسئله را در هنگام خرید کالسکه مدنظر داشته باشیم. بنابراین هنگام خرید کالسکه باید با نیازها و ویژگی های کودک خود تا حداقل ۲ سالگی آشنا بوده و آن را مدنظر قرار دهید تا کالسکه خریداری شده پاسخگوی این نیاز ها باشد.

اما موردی که باید در ابتدا مورد توجه قرار گیرد، ایمنی کالسکه می باشد. در اینجا به طور خلاصه، در ارتباط با ایمنی کودک در کالسکه، نکاتی برای والدین گفته شده است. اولین نکته این است که همواره کنار کالسکه مانده و کودک را تنها نگذارید. همچنین اگر اسباب بازی کودک را آویزان کرده اید، از بی خطر بودن آن مطمئن شوید. قبل از شروع به حرکت کمربند ایمنی کودک را بسته و ترمز ها را چک کنید. اگر نیاز به همراه بردن وسیله ای دارید، آن را در جای مناسب قرار داده و به دسته آویزان نکنید. در هنگام پیاده روی در زیر نور خورشید، از سایبان استفاده کنید. در انتها نیز، باز و بسته کردن کالسکه را در فاصله ای ایمن از کودک خود انجام دهید.

2

کالسکه مناسب سن ۰-۶ ماه

با توجه به اینکه نوزاد در این سن تقریباً هیچ کنترلی بر گردن و کمر خود ندارد، باید صندلی کالسکه به طور کامل قابلیت خم شدن داشته و به صورت ۱۸۰ درجه (کاملاً تخت) در آید. همچینین کالسکه باید به اندازه کافی مستحکم بوده و دارای قابلیت ضربه پذیری خوبی باشد تا نیروها و تکان های کالسکه حین حرکت، به نوزاد منتقل نشود. کالسکه شما بهتر است که دارای گهواره ای باشد که بتوانید آن را جدا کرده و نوزاد خود را در آن قرار دهید. در واقع، بدون اینکه نیاز به بیرون بردن کل کالسکه باشد، می توانید نوزاد خود را در گهواره قرار داده و همراه خود بیرون ببرید.

3

کالسکه مناسب سن ۶-۱۲ ماه

با توجه به اینکه در این سن نوزاد شما می تواند کمر و گردن خود را مهار کند، صندلی کالسکه شما باید قابلیت قرار گرفتن در زوایای مختلف را داشته باشد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که وقتی صندلی کالسکه را در زوایه و حالت خاصی قرار می دهید، صندلی قفل شده و زاویه آن تغییر نکند. بعلاوه دقت کنید که در هنگام نیاز، تغییر زوایه صندلی به اندازه ای راحت باشد که با یک دست نیز بتوانید این کار را انجام دهید.

کالسکه باید جادار و دارای ساپورت های مناسب برای مهار کودک باشد. به عنوان مثال، داشتن کمربند ۵ نقطه ای که پاها و شانه ها و کمر نوزاد را کنترل کند ضروری است. همچنین اگر اهل دویدن هستید، کالسکه شما باید قابلیت حرکت سریع را بدون داشتن لرزش های زیاد و با ایمنی کامل داشته باشد که به این نوع کالسکه، کالسکه دوچرخه سواری یا کالسکه دوچرخه ای گفته می شود.

 

کالسکه مناسب سن ۱ تا ۳ سال

با توجه به اینکه کودک شما در این سن توانایی های زیادی کسب کرده و همچنین نسبت به محیط اطراف خود حساس تر شده است، اهمیت مهار کودک بیشتر می شود. پس باید اطمینان حاصل کنید که کمربند ایمنی محکم بسته شده است تا خطری کودک شما را تهدید نکند. در این سن کودک شما توانایی راه رفتن را نیز کسب کرده و ممکن است پس از مدتی که در کالسکه است، بخواهد راه برود. بنابراین کالسکه باید به راحتی جمع و باز شود. پس این قابلیت را هنگام خرید کالسکه امتحان کنید.

4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.