مجله کودک

راهنمای جامع خرید کالسکه

کالسکه وسیله ای ضروریست که از بدو تولد تا زمانی که نوزادان شروع به راه رفتن می کنند (حدود ۳ تا ۴ سالگی) همراه آنها خواهد بود. علاوه بر این، تنوع بالای قیمت کالسکه در بازار نیز منجر به سردرگمی افراد می شود. به همین دلیل، دقت در خرید کالسکه بسیار مهم است.

در این مقاله سعی شده با بررسی مهم ترین موارد، شما را با ویژگی های یک کالسکه خوب آشنا کنیم.

۱- مهم ترین مورد، ایمنی

یک کالسکه خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که به سادگی بتوان آن را در موقعیت خاصی ثابت کرد. مقاومت بدنه مورد بعدیست، زیرا اگر به میزان کافی مقاوم نباشد، ممکن است به صورت ناگهانی از موقعیت اولیه خارج شده و ایجاد خطر کند. همچنین دقت کنید که بدنه آن دارای لبه های تیز و برنده نبوده و فنرهای موجود در آن دارای پوششی باشند که مانع گیر کردن دست و پای نوزاد در بین حلقه ها شود.

۲- سیستم مهار کودک

وجود یک سیستم نگهدارنده در کالسکه کاملاً ضروری است. بر اساس اطلاعات موجود، ایمن ترین سیستم، سیستم نگهدارنده ۵ نقطه ای است که کمر و دو پای نوزاد را مهار کرده و از شانه های کودک رد شود. همچنین باید اطمینان حاصل کرد که این سیستم به راحتی باز و بسته می شود.

۳- صندلی قابل تنظیم

نوزادانی که تازه به دنیا آمده اند توانایی کنترل سر خود را ندارند، به همین دلیل صندلی کالسکه باید قابلیت تخت شوندگی کامل داشته باشد. پس به طور کلی صندلی قابل تنظیم، قابلیت مهمی است که باید در نظر داشت. بعلاوه اطمینان حاصل کنید که این صندلی، با یک دست و به راحتی قابل تنظیم باشد تا به شما نیز فشار نشود.

۴- مانور پذیری

کالسکه باید به گونه ای طراحی شده باشد که به راحتی در یک خط راست به عقب یا جلو رانده شود. این امکان که به آن مانور پذیری گفته می شود، به تسهیل جابجایی کالسکه کمک بسیاری می کند. به گونه ای که اگر قابلیت مانورپذیری کالسکه بالا باشد، چرخش آن با یک دست به راحتی امکانپذیر خواهد بود.

۵- ترمزها

در هنگام خرید حتما ترمزها را چک کنید. بدین منظور ابتدا کالسکه را حرکت داده و ترمز کنید. اگر کالسکه به محض ترمز گرفتن ایستاد، این ترمز عملکرد مناسبی دارد، در غیر این صورت ایمن نیست. همچنین دقت کنید که هر دو چرخ عقب ترمز داشته و همزمان عمل کنند.

2

۶- ارتفاع دستگیره و ارگونومی

دستگیره باید در سطح کمر یا کمی پایین تر باشد. اکثر کالسکه ها طوری طراحی شده اند که برای خانم های با قد متوسط مناسب ترند. پس اگر احساس می کنید که ارتفاع دستگیره مناسب نیست می توانید از کالسکه هایی استفاده کنید که دارای دستگیره های با قبلیت تنظیم ارتفاع هستند، درغیر این صورت دستگیره مجزایی را برای آن خریداری نمایید. همچنین به ارگونومی بودن طراحی آن دقت کنید. این مورد نه تنها برای بدن کودک، بلکه برای سلامت پدر و مادر هم اهمیت دارد. طراحی کالسکه باید به گونه ای باشد که کار با آن و باز و بسته کردن آن تا حد زیادی ساده بوده و به بدن فشار بیش از حد وارد نکند.

3

۷- سایه بان

سایه بان قابل تنظیم، نوزاد شما را از نور خورشید، باران و باد محافظت می نماید. اگر پارچه سایه بان کالسکه در مقابل اشعه UV خورشید مقاوم باشد، خیال شما از پیاده روی در زیر آفتاب کاملاً راحت خواهد بود.

4

۸- داشتن محفظه برای حمل وسایل

کالسکه ها معمولاً دارای محفظه ای در زیر صندلی خود هستند که بتوان وسایل ضروری کودک از جمله پوشک یا مواد غذایی را در آن قرار داد. بنایراین در هنگام خرید کالسکه کودک، به این موضوع نیز دقت کنید.

۹- پارچه قابل شستشو

کودکان معمولاً هنگام خوردن و آشامیدن، مقداری از خوراکی را روی خود یا اطراف خود می ریزند، پس احتمال کثیف شدن کالسکه بسیار زیاد است. بنابراین اگر پارچه کالسکه شما به راحتی شسته و تمیز شود این مشکل به راحتی قابل حل خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.